23. Siem Reap - Angkor - Bangkok

13 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

Vandaag starten we om 9 uur met het vervolg van onze rondrit. Van villa Amalia mogen we tot 5 uur in de villa blijven dus we hoeven niet voor onze excursie alles in te pakken. Vanochtend lopen de apen overal Langs de weg en zien we ook olifanten. Het ziet er best treurig uit, die mooie dieren met een bakje op de rug met toeristen. Onze Tuktuk driver vindt het duidelijk niet interessant en na een superleuke rit zet hij ons af bij de eerste tempel. Zelfs om 9.30 uur is het al bloedheet en we lopen rustig het complex binnen. Na vier prachtige tempels bezocht te hebben rijden we terug naar Siem Reap en nemen afscheid van onze driver. We lunchen bij sisters srey, twee Australische zussen die zich inzetten voor de lokale bevolking door onderwijs en steun aan de lokale handel. Daarna terug naar ons hotel waar we alle tijd hebben om te zwemmen en onze koffers rustig in te pakken. We gaan met een Tuktuk naar het vliegveld, een rit van 30 minuten waarbij Ruben onze koffers moet vasthouden...na de korte vlucht naar Bangkok zoeken we een taxi op. We geven het adres, en de man spreekt natuurlijk geen Engels. We vragen naar de prijs en hij begint een onverstaanbaar verhaal in het Thais en vraagt 750 baht. We laten weten dat dat te duur is, volgens de info van booking.com moet het max 350 baht zijn. Na wat heen en weer gesteggel komen we uit op 600 baht. We zijn weer te duur uit en hij baalt net zo hard als wij. Een verschrikkelijke rit met een chagrijnige chauffeur als gevolg. We zijn blij wanneer we er zijn. De wijk lijkt niet zo geweldig maar we worden hartelijk ontvangen door de Thaise gastheer en vrouw. Het ziet er prima en netjes uit en morgen zien we wel weer verder....