5. Halong Bay - ninh Binh

26 juli 2016 - Ninh Binh, Vietnam

Vanochtend hebben we ons allemaal verslapen. Geen Tai chi dus voor ons. Ik was pas om 6.30 uur op en ben op mijn balkonnetje van de omgeving aan het genieten. Ook geen straf! Ik heb -na al het eten van gisteren- geen zin in ontbijt en laat het aan me voorbij gaan. Om 7.45 uur gaan we naar een baai om te zwemmen en Ruben maakt eerst een wandeling naar de top van de rots om van het uitzicht te genieten. In het warme water zwemmen we tussen veel andere toeristen. Ondanks dat is het toch heerlijk. Na een uurtje gaan we terug naar het schip om onze spullen te pakken en jawel weer te eten. De brunch is uitgebreid en we hebben alledrie niet veel trek. Nadat we van iedereen afscheid hebben genomen staat op de kade onze volgende chauffeur al weer klaar. Hij spreekt geen woord Engels maar heeft een vriendelijke uitstraling. Een kleine kanttekening: hij heeft een tiental lange haren van zeker 10 cm uit zijn nek groeien. Nog nooit zoiets gezien. Terwijl we in de bus zitten horen we muziek van Bonnie M. De chauffeur heeft een voorliefde voor deze muziek en alle nummers komen gedurende de vier uur durende rit minstens 8 x langs!!!!! Ruben en Emma hebben zelf muziek en hebben er minder last van. Ik onderga het gelaten. Het resort waar we terecht komen is erg mooi aangelegd. We besluiten even te relaxen en verder niets te doen behalve zwemmen. We plannen een excursie naar het nationale park voor de volgende dag en eten in het restaurant. Nog even skypen met thuis en daarna slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl